MOĆ I ULOGA NASTAVNIKA

MOĆ I ULOGA NASTAVNIKA

Nastavnik predstavlja važnu kariku u životu đaka i doprinosi njihovom razvoju. On ima najveći uticaj na detetov život i to odmah posle roditelja i prijatelja. Nastavnici provode puno vremena sa decom i među njima se stvara duboko poverenje i povezanost, čime se formira odlična atmosfera u kojoj dete i nastavnik imaju korist od ove dvosmerene saradnje. U radu sa decom trudim se da budem fleksibilna. Kruta osoba ne može naučiti decu  da budu samostalna i samodisciplinovana. Deci je potrebna sloboda da bi uspela…

MODNI KREATOR ili bezgranična mašta

MODNI KREATOR ili bezgranična mašta

MODNI KREATOR ili bezgranična mašta Kreatori mode odlučuju o tome šta će se nositi u nekoj sezoni i kako će biti obučeni ljudi skoro u čutavom svetu. Kreiranje mode je veoma zanimljiv posao za osobe sa bujnom maštom. U tišini modnog ateljea nastaju kreacije (haljina, žaketa, pantalona, tašni, kapa i šešira, rublja…), koje potom oduševljavaju na modnim revijama i foto-sesijama. Ipak, od kreacije do krajnjeg proizvoda dug je put. Kreator najpre traži inspiraciju iz koje će u njegovoj glavi nastati originalna ideja za…

KAKO SVIRANJE INSTRUMENTA KORISTI MOZGU

KAKO SVIRANJE INSTRUMENTA KORISTI MOZGU

Kad slušate muziku, brojni delovi vašeg mozga se uključuju i postaju aktivni. Ali tek kada svirate neki instrument, ta aktivnost postaje poput kompletnog treninga za mozak. Šta se dešava? Anita Kolins objašnjava vatromet koji nastaje u mozgovima muzičara dok sviraju i proučava neke od dugotrajnih pozitivnih efekata ovog mentalnog treninga. Da li ste znali da svaki put kada muzičari uzmu svoje instrumente u ruke počne vatromet po celom njihovom mozgu? Spolja, oni možda izgledaju mirni i skoncentrisani dok čitaju note i izvode precizne…

Četiri razloga zbog kojih bi trebalo uključiti muziku u rani razvoj deteta

Četiri razloga zbog kojih bi trebalo uključiti muziku u rani razvoj deteta

1. Umetnost angažuje decu kroz multisenzorno učenje Deca prirodno reaguju na mogućnost muiltisenzornog učenja, kao što su muzika i vizuelne umetnosti. Svako od naših pet čula (vid, miris, ukus, dodir) aktivira specifične neurone u mozgu. Za malu decu, multisenzorne aktivnosti pružaju više mogućnosti za učenje nego aktivnosti samo jednim čulom jer se veći deo mozga uključuje pri učenju. Na primer, na časovima muzike deca doživljavaju multisenzorno učenje kada slušaju i imitiraju životinjske zvukove glasom ili instrumentom, vide životinje u priči , a zatim…

Značaj muzike u ranom razvoju deteta

Značaj muzike u ranom razvoju deteta

Sve više se govori o ranom razvoju deteta i kako on utiče na dalji život i razvoj. Poznato je da deca do treće godine najbolje uče i upijaju svet oko sebe. Rečeno stručnim jezikom, kod deteta se stvara najveći broj nervnih veza u mozgu baš u ovom periodu. Što više pokreta dete napravi, formiraće se veći broj veza izmedju nervnih ćelija (sinapsi). U sinapsama se kasnije luče tzv.medijatori (adrenalin, acetil holin, serotonin…) Mnoge studije koje su proučavale značaj muzike u ranom razvoju dece…

Crtež kao osnova svih vizuelnih umetnosti

Crtež kao osnova svih vizuelnih umetnosti

Crtež kao osnova svih vizuelnih umetnosti “Crtanje je pre svega, gledati očima, posmatrati i otkrivati. Crtanje je učenje kako da gledamo.” Le Korbizje Prve stvari za koje znamo da je čovek stvorio na Zemlji jesu CRTEŽI. Nije pismo, nisu zgrade, već CRTEŽI. Učiti kako da crtamo je vrlo važan faktor u oblikovanju našeg bića. Ako ne znaš da crtaš to znači da nemaš dovoljno razvijenu vizuelnu percepciju, a crtanjem podstičemo vizualizaciju i učimo da bolje razumemo „ples“ linija i oblika oko nas. Ako…

„Kako da odabereš zanimanje?“ SLIKAR ili magija na platnu

„Kako da odabereš zanimanje?“ SLIKAR ili magija na platnu

„Kako da odabereš zanimanje?“ SLIKAR ili magija na platnu Sve što pada iz četkice slikara prethodno biva propušteno kroz filter njegove mašte i emocija. Galerije i muzeji puni su slika koje ostavljaju bez daha. Ponekad, kao Mona Liza Leonarda da Vinčija, izazivaju brojne diskusije o tome na šta je mislio umetnik dok je stvarao delo ili koga zaista predstavlja slika. Nekad izgleda da je posao slikara tako običan, jer on „jednostavno“ slika…Portrete, pejzaže, mrtvu prirodu, apstrakcije – sve što mu sugerišu mašta i…

Zašto je stvaralaštvo važno?

Zašto je stvaralaštvo važno?

Zašto je stvaralaštvo važno?   Stvaralaštvo ili kreativnost se najšire gledano izražava u čovekovoj sposobnosti samoostvarivanja u svetu koji ga okružuje, u konstruktivnom i produktivnom mišljenju i ponašanju kojim unosi promene u ovaj svet, a time i u samoga sebe. Prepoznatljive osobine koje kreativna, stvaralačka osoba ima su sledeće: – fluentnost ideja – fleksibilnost – originalnost – neukalupljenost – divergentno mišljenje – intelektualna inicijativa   Dečije stvaralaštvo i kreativnost značajne su poluge u sveukupnom dečijem razvoju. „Dečije sposobnosti su mnogo veće nego što…